top of page

Gezocht vrijwilligers en jeugdgroepen  die Charibiz willen helpen en daarnaast een mooie tijd in Zui

Heb je zoiets van ik wil graag naar Zuid Afrika mensen helpen, ben je enthousiast neem dan contact

op met saschaaij@gmail.com of bel 0027826191117.

Youtube

Het is hoog tijd voor een update! Mijn excuses voor het lange wachten. We moesten even wachten totdat er officieel een overeenkomst was. Dit was een heel proces. In tussentijd zijn we alvast begonnen om een goede start te maken met het nieuwe project.

We signed a contract with the MOP to work together in the combat against poverty we can use their facilities

Veranderingen binnen ons project en de noodzaak ervan

Werken op geleend land was leuk en leerzaam en we zijn dankbaar dat het kon. Maar om heel eerlijk te zijn was het niet rendabel genoeg om hier mee door te gaan. Wij willen armoede bestrijden en mensen hoop geven, er moest dus een winstgevende factor inzitten voor onze studenten. Dit is de belangrijkste stimulans zodat ze ook door willen gaan zonder ons. Deze winstgevende factor was simpelweg onvoldoende aanwezig. Het was dus tijd voor veranderingen.

Een blijvende indruk

Toen ik in april opzoek was naar nieuwe groep met land kwam ik langs een kindertehuis, genaamd Mother of Peace in Ilovo (Vlakbij Winkelspruit). Het kindertehuis heeft veel land maar niet genoeg kapitaal, kennis en visie om het land te bewerken. Vanaf de buitenkant zag ik veel land waar niks meer gedaan werd. Het onkruid was overal en hoog. Ik werd nieuwsgierig en klopte aan bij deze organisatie. Na een positief gesprek besloten we samen te gaan werken. Alles was verlaten en er was al jaren niks meer aan gedaan. Er waren twee mooie tunnels, die aandacht nodig hadden, zo'n 50 kippen en wat bananen bomen. We hebben nu zo'n 2 ha bruikbaar land tot onze beschikking en uitbreiding is mogelijk. Het is de start van een Joint Venture agreement tussen Charibiz en de MOP. We zijn nu druk bezig om inkomsten te generen door middel van de agricultuur. Vanuit deze locatie geven we trainingen van de FIDL en we willen ook 'farming God's way" introduceren. Het is de perfecte combinatie tussen praktijk les en theorie.

Dit project heeft een hele goede mogelijkheid voor de "Wij doen het samen" visie van mijn vader. Het vraagt om veel verschillende gaven en talenten. Er is een school waar niks mee gedaan wordt, daarnaast is er een kerk gebouw dat "wij" mogen gebruiken, sportvelden waar activiteiten gedaan kunnen worden en waar het evangelie verkondigd kan worden. Veel speeltoestellen hebben onderhoud nodig, veel huizen hebben onderhoud nodig, het project heeft onderhoud nodig en de kinderen veel liefde omdat ze geen vader en moeder hebben.

Hopelijk kunnen we in de toekomst weer groepen mobiliseren om lekker bezig te gaan om liefde te geven aan deze kinderen. Als vader kan ik me niet voorstellen hoe het zou zijn voor mijn dochter om geen vader of moeder te hebben. Gelukkig kunnen we de liefde van Jezus verkondigingen in het Lichaam van Christus.

Youtube

Zie hieronder de video's die ik gemaakt heb in april

Ik zal binnen 14 dagen weer een nieuwe update geven en dan kunnen jullie zien hoeveel wij hebben opgeruimd en met welke projecten we bezig zijn en wat er in de toekomst zal plaats vinden. Ook ga ik jullie op een persoonlijk niveau introduceren aan onze nieuwe leerlingen.

God's zegen toegewenst,

Simon


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page